23 Nisan 2008 Çarşamba

Celal Abimiz...:((((

Muhtemelen bütün gün onu düşüneceğim bugün..
Resmi tatil olması nedeniyle bugün izinliyiz ben de işe yarar birşeyler yapmak istedim ve Örnekköy Barınma Evi'mize gittim..Malum İzmir'in havası cehennem sıcakları başladı daha bu aydan...
Hayvan barınağının durumunu anlatmayacağım çünkü henüz barınak olamamış bir yer bizimki..Belediyenin keyfi yerine gelirse padoklarımız bitecek çıkmaz ayın son Çarşambası..350'den fazla köpek ve 300'den fazla kedi olan bir toplama kampı kıvamında bizim barınağımız..Bizim diyorum çünkü bir avucuz..Mail gruplarındaki yaygaraya bakılırsa 75-80 kişi arası ama gidip orada birşeyin ucundan tutan sadece bir avuç insanız...
Asıl oranın yaratıcısı,oranın demirbaşı,olmazsa olmazı Celal Abimiz var...Asker emeklisi ve tam on senedir sabrı ve merhameti dışında bir yardımcısı olmayan,annem ebatlarında(1.50 boy-45 kg)bir savaşçı o...Herkes onu asabi,terbiyesiz biliyor yanına yaklaşmaya korkuyor birşey söylemeye korkuyor ama nasıl olmasın..hep yarı yolda bırakılmış,bunca sene tek başına savaşmış bu da yetmezmiş gibi baktığı hayvanlara tecavüz edildiğine şahit olmuş..Onun da bir ailesi olmasına rağmen haftanın yedi günü sabahtan akşama kadar tüm zamanını,parasını,sağlığını oraya harcamış eli öpülesi bir varlık o...Elinde içi yemek dolu bir el arabası dağlarda gezinen başıboş hayvanlara bile yetişmeye çalışıyor...Bu da yetmezmiş gibi pazar günleri karısını da alıyor yanına elbirliğiyle yetişmeye çalışıyorlar....Bu savaşçı artık çok yorgun,hasta(inanın yazarken bile boğazım düğümleniyor)ama hala"ben olmazsam bunlar yaşayamaz"diyor ve bir saatini ayırıp doktora gitmiyor...
Bugün gittim..iki kap su değiştirmek bile onun için büyük yardım çünkü....Üç konteyner temizledim..bağlı duran köpekleri gezdirdim,su kaplarını temizledim,sularını tazeledim..Canım çıktı çünkü alan çok büyük ve hava çok sıcak bayılacağım sandım bir ara...Ben tek başıma şu kadarcık işten yoruldum,o bunların yanında dünya kadar iş yapıyor hem de HERGÜN...
Ama dedim ya savaşçı yorgun,savaşçı hasta artık..Güneş altında benim suratım mosmor oldu ama onun suratı kireç gibiydi...
Bugün hep onun için dua edeceğim allah onu dört ayaklı dostlarından ayırmasın diye

1 yorum:

Ece dedi ki...

Ne kutsal bi görev yapmışsın bugün.
Yorgunluk bir gecelik uykuyla geçip gidiveriyor nasıl olsa..İyi ve güzel bir iş yapmanın verdiği huzur devam ediyor.
O eli öpülesi adama ben de sağlıklar diliyorum. Sadece hayvanlara bu kadar özveriyle baktığı için değil..Böyle güzel insanlar hiç hastalanmasınlar istiyorum.
İzmir sıcaklarında sokaklarda gezinenlere de bir kap su bırakmayı unutma sakın.Yiyecek birşeyler bulabiliyorlar belki ama susuzluk fena.
Kutluyorum seni. Teşekkür ediyorum. Gurur duyuyorum.
Seni seviyorum