24 Nisan 2008 Perşembe

23 NİSAN ÇOCUK BAYRAMI


Biliyorum aynı zamanda ve en önemlisi Ulusal Egemenlik Bayramı fakat bu sefer sadece Çocuk bayramı kısmından söz etmek geldi içimden..
Yarın oğlumun okulunda gösterisi var gecikmiş bir 23 Nisan gösterisi..Belli ki okulda söylemeyin sürpriz olsun diye tembihlemişler bunları, bizimki de ser veriyor sır vermiyor..umarım bu kadar zaman sakladığına değer merak ediyorum doğrusu..Geçen seferkini pek saymıyorum kısa bir okul macerasıydı ve at haline getirilmiş bir sopanın üzerinde tam öğlen uyku saatine denk gelen huysuz arkadaşlarla dolu bir gösteriydi,çocuklar perişan oldu diyebilirim.Neyse.
Bu sefer okuldan bir de not yollamışlar "istediğiniz en şık kıyafetini gönderin"diye.Biz de tabii özenip(tek ve ilk ya)bayram bahanesiyle kıyafet aldık.Kırmızı ayakkabılar,beyaz bir pantolon ve kırmızı t-shirt.Klasik yani bayrağı temsilen.Yalnız özellikle ayakkabılara para verirken içim çok acıdı.Birden bizim 23 Nisan'lar geldi aklıma ilk üç seneyi devlet okulunda okuduk ve bayram kıyafetlerini hazır almazdık.Bilmeyenler bilenlere rica ederdi dikmesi için.Bizimkileri anneciğim dikerdi ama o dikene kadar da yerimde duramazdım çünkü çalıştığı için hep son dakikaya bırakırdı ama yetiştirirdi."sen merak etme yetişir kızım"dedikçe daha çok sinirlenir ve paniklerdim-ya yetişmezse diye-ama o bir gecede diker ütüler odamıza hazır ederdi.Ve öyle baştan savma da yapmazdı mağazaya gitseniz o kadar temiz ve kaliteli dikiş göremezsiniz.
Hep süsüne meraklı olan ben bir de onları baş ucumda görünce sevinçten deliye dönerdim.Keşke bu hünerinden gram pay alabilseydim.Ama nasılsa bir yapan var diye hiç meraklanmadım ya da beceremedim.Ama bacak kadar çocuğa üç parça kıyafet alıp cüzdanı dükkanda bırakınca birden öğrenme hevesi sardı beni..Vakit bulursam bir ara dikişi de öğreneceğim:)))
Ne de olsa artık yarım buçuk anneyiz herşeye yetişmeyi öğrenmemiz lazım ufaktan değil mi?

2 yorum:

Yesim dedi ki...

Yarim bucuk ne demek canim, sen simdi onu da yapar hatta abartir tekstil firmalarini bile gecersin eminim diktiklerinle. Kuculenler de bize tabi, cunku ben de hic nasibimi almadim bu aileden gelen el becerikliliginden. Opucukler hepinize, mutlu gecikmeli cocuk bayramlari....

Ece dedi ki...

Sen iste, herşey çok güzeeeel oluuuur..
Sen iste elbet bir yool bulunuuuur
nırınım nırı nırı nıııım.

Sen bi başla, dikiş makinası benden, söz..

Anneni tanırım, bir ara beraber oturmuşluğumuz vardır. Evet biraz delidir. Bir gecede diker, ertesi gün giyer. En azından eskiden öyleydi.

İnsan kendi kazanınca, daha dikkatli para sarfediyor. Ama iş çocuğa gelince, açıyor kesenin ağzını.

Oğlanın gösteri resimlerini bekliyoruz.

Öpüyorum çoooook.